Till senaste kommentaren
Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.
Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Ångerrätt vid köp av Allt-i-Ett?

Hej!
Jag läser kap 9 om ångerrätt i villkoren. Om jag tolkar skrivelsen rätt så kan jag köpa exv. ett tvådagars allt-i-ett 14 dagar innan jag har tänkt att besöka parken, och om jag på dagen för det planerade besöket tycker att det ser väldigt illavarslande ut vädermässigt, ångra mitt köp och få pengarna tillbaka?
Tack på förhand!

Kommentarer

  • Hej Patrik,

    Det stämmer. Ångerrätten för köp i vår webshop, exempelvis av ett 2-dagars Allt-i-Ett, gäller 14 dagar från inköp i enlighet med distansköplagen.

    Mvh
    Johan
  • Så om man förbokar och betalar och får hem passen inom två veckor från det man ska till Liseberg går det att avboka ett av passen eller två i en större beställning om något av barnen skulle bli sjuk och behöva stanna hemma? Eller behöver man boka varje pass på egen order för att kunna hänvisa til distansköplagen och ångerrätten?
    Pernilla
  • Hej

    Det går jätte bra att ta bort delar av en order.

    //Tomas
    Tomas
  • Hej, köpte just 6 allt-i-ett-pass men glömde beställa expressalternativen. Kan jag ordna det i efterhand?
    Tomas Ramberg
  • Hej Tomas

    Vi kan inte i efterhand lägga till detta utan vi kan endast annullera ert köp och återbetala detta. Ni gör sedan ett nytt köp med det ni önskar.

    Vänligen återkom per mail, kontakt@liseberg.se, med ert ordernummer så kan vi ordna detta om ni önskar.


    Vänliga hälsningar,
    Merit
  • Tack, hur lång tid tar det att få det annullerat ?
    Tomas Ramberg
  • Hej hur lång tid tar det att få köpet av allt-i-ett-kort annullerat?
    Tomas
  • Hej

    Annullering görs direkt när vi har uppgifterna, återbetalning tar ca 3 bankdagar.

    Vänliga hälsningar, 


    Merit
  • Hej!
    Om man har köpt ett allt-i-ett-kort med prio och expresspass för hela familjen med datum 9 Juli via internet för en vecka sedan och nu ser att det ser ut att regna den 9:e juli, går det att utöva ångerrätten på plats i Göteborg i kassan t.ex.? Funderar i så fall på att gå den 10:e juli istället då vädret ser bättre ut.
    mvh
    Jessica
    Jessica
  • Hej Jessica,

    Maila gastservice@liseberg.se med ditt ordernummer och att du vill annullera din beställning så sätts pengarna tillbaka på ditt konto inom några dagar. Ni behöver därefter lägga en ny beställning för den nya dagen.

    Det går också att söka upp Gästservice vid någon av våra entréer så fixar vi annulleringen på plats. 

    Vänliga hälsningar
    Lisebergs Gästservice, Anna
    Lisebergs Gästservice

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.